Welcome to Bryne

I dag gikk startskuddet for den nye satsingen på Haaland-turisme og «Bryne FK Stadium Tour».

Opplev Jæren står bak initiativet som i dag bragte nærmere 40 britiske turister til Bryne for å oppleve «Bryne FK Stadium Tours» og Haaland Safari i Bryne sentrum. Opplevelsen er en pakke som Guidekompaniet tilbyr til cruiseturister som kommer til Stavanger denne mandagen og de 23 neste mandagene.

Turistene fikk en ekte opplevelse i A-laggarderoben og de ble vist plassen Erling hadde da han var i klubben.

Bryne FK hadde på forhånd forberedet seg godt med frivillige guider og en egen opplevelse for turister som ønsker å se hvor Erling Braut Haaland kommer fra.

Engasjerte pensjonister greide å huke tak i Alf Ingve Berntsen som akkurat var ferdig med en treningsøkt med Bryne VGS i Jærhallen.

Turistene fikk en omvisning på hele anlegget fra stadion til Jærhallen. I Jærhallen fikk de muligheten til å dryle ballen i mål foran Haaland-veggen. Turistene fikk også komme inn i garderoben der de fikk se hvor Erling pleide å sitte da han var i klubben. Runden på Bryne stadion ble avlsluttet i Brynebutikken hvor de fikk mulighet til å kjøpe med seg Bryne FK supporeterutstyr. Der ble det også servert lapper fra Jærbakeren og rød julebrus fra Berentsens.

Jens Husebø og Sigurd Grønli fra A-laget hjalp til med å lose turistene gjennom Bryne stadion.

Frivillige fra pensjonistgruppen i klubben fikk sammen med Sigurd Grønli og Jens Husebø fra A-laget ansvar for å ta med turistene rundt på anlegget samtidig som de fortalte historien om Erling Braut Haaland.

Turistene ble vist rundt i Bryne sentrum etterpå.

De 40 turistene ble videre guidet gjennom Bryne sentrum og veggmaleriene av Erling Haaland før de tok toget tilbake til Stavanger.