Fredrik Flo kommer til Bryne

Fredrik Flo (20) kommer på lån fra Sogndal.

Foto: Sogndal Fotball

Bryne og Sogndal er enige om en utlånsavtale for spissen ut denne sesongen. Han er sønn av tidligere toppspiller Håvard Flo.

Fredrik er 1,91m høy og har så langt spilt 9 kamper for Sogndal, og skåret 3 mål. I fjor høst var han på utlån hos Fana i 2.divisjon hvor han noterte seg for 5 skåringer på 11 kamper.

Ole Hjelmhaug sier følgende om Fredrik:

- Han er en sterk spiller som er veldig seriøs, god i duellene, og som har en god venstrefot. Han har bøtta inn med mål for Sogndal 2 i 4.divisjon, så han har et uløst potensiale.

Ole sier videre at Fredrik vil gi oss noe annerledes på topp slik situasjonen er idag.

- Ja, nå er Magnusson ute med hjernerystelse, og Simen ute med en dårlig lysk, så vi mener at vi må ha en spiss som kan gjøre en god jobb for oss. Vi sjonglerer med Mads på å spille han som indreløper og som spiss. Samtidig så er Kristian en annen type spiller som kan komme inn i forhold til motstander.

Vi ønsker å ha typer som passer inn i klubben og i spillergruppa. Det leter vi bevisst etter. Vi tror dette kan være en god avtale for alle parter.

— Ole Hjelmhaug

Vi ønsker Fredrik velkommen til Jæren, og til Bryne Fotballklubb!