Grønne tall for Bryne FK

Klubben kan juble for et positivt årsresultat og et langt steg på veien ut av rød sone.

Bryne FK har publisert årsmøtepapirene og er klare for å bygge videre på 2023 inn i 2024. Pilene peker oppover både sportslig og økonomisk og årsberetningen fra daglig leder Hans Øyvind Sagen gir deg et detaljert innblikk i hva som gjorde at vi landet på et positivt resultat for 2023.

– Bryne FK økte satsingen med fem millioner kroner i 2023, og vi landet på beina både sportslig og økonomisk, forteller en entuastisk daglig leder.

0S6A3136.JPG
Bryne fikk mye å juble for i 2023. Foto: Svenn Olav Sele

Fra sommeren 2023 satte Bryne FK i gang innsparingstiltak for å snu et negativt halvårsresultat til et plussresultat for 2023. Selv om klubben reduserte bemanningen innen både Sport og Marked fra juli 2023 – så økte klubben innsatsen, inntektene og snudde resultatene.

– Det står det respekt av!

Videre drar Sagen frem alle som har bidratt til dette gode resultatet.

– Takk til alle spillere og trenere i klubben som holdt trøkket oppe til siste spark på ballen i 2023. Drahjelpen fra alle på sidelinjen har også vært upåklagelig bra: Takk til alle sponsorer og støttespillere som har bidratt i 2023, og ikke minst: Takk til alle frivillige, pensjonistgruppa og ansatte som har stått på for å få gjennomført alle aktivitetene for klubben på en god måte.

Det har vært mye dedikasjon og oppofring fra samtlige som var med og dro lasset i 2023.

– Sammen er vi sterke, avslutter Sagen.

Klikk her for å lese hele årsberetningen til Sagen og for å lese de andre dokumentene til årsmøte