Kampdag! Kl. 1600 mot Fram

Her er noen tanker fra trener Halvorsen og daglig leder Joa. Samt et lite inntrykk av Joacim Holtan og hva han tenker om diverse....

Det er dessverre ferieavvikling som gjør at vi ikke har et "vanlig" kampfakta. Men her kan du alikevel få litt lesestoff før kampstart.

Daglig leder Knut Ove Joa:

Velkommen til kamp mot Fram Larvik!

Det er tid for den andre hjemmekampen i årets sesong. En sesong som er og blir spesiell. Vi opplevde ett godt arrangement hjemme sist hvor vi jo kun kan være 200 tilskuere. Behjelpelige og hyggelige folk som gjorde att gjennomføringen under restriksjoner gikk fint. Når i tillegg det endte med en 3-1 seier i den noe regntunge banen så må vi jo si oss fornøyd.

B-Gjengen sørger for at det er god lyd på tribunen sammen med alle andre. De setter alltid en god standard.

Vi har fått en fornuftig start og laget tok senest en sliteseier til mot Nardo på 3-2 hjem til Bryne. Det er en god egenskap å vinne tette matcher og laget viser vilje, pågangsmot og jobber steinhardt. Det er den «jærske drivkraften» vi ønsker å se. Samtidig viser dette også hvor god moral det er i laget. Trenerteamet har vært dyktige til å få fram dette i gruppa sammen med mange andre gode egenskaper laget har.

Vi både tror og håper at utviklingen fortsetter og at spillerne får mer gode relasjoner etterhvert som treningene og kampene kommer. Samhandling og gruppedynamikk er viktig for gode prestasjoner og kan i tillegg skape enda mer vekst i laget.

Det viktigste i dag mot Fram Larvik tror jeg blir å fokusere på å forsterke det som fungerer bra og forbedrede det som er mindre bra. Det handler om å ta en kamp om gangen og forberede seg godt på de vi skal møte.

Damelaget og bredden er så smått kommet tilbake fra sommerferie og er i gang med trening. Det er gledelig at det begynner å nærme seg aktiviteter for disse også. Det betyr mer liv på stadion og i klubbhuset vårt, noe som er kjempepositivt.

Gledelig er det også å ha pensjonistgruppa sine mandagsmøter tilbake på klubbhuset igjen. Det varmer Bryne FK hjertene våre.

Da ønsker vi alle en riktig god kamp og håper lagets utvikling fortsetter. Godfølelsen er iallefall inntakt!

“Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success.” – Henry Ford.

Trener Jan Halvor Halvorsen:

Vi gleder oss!

Forrige hjemmekamp mot Fløy endte med en fortjent 3-1 seier. Under veldig vanskelige baneforhold med overvann mange plasser på banen) var det ikke lett å få til god rytme i spillet. Men spillerne la ned en fantastisk lagmoral, arbeidsmoral og en god mentalitet gjennom hele kampen, som sikret oss en fortjent hjemmeseier.

Etter dette har vi spilt mot Nardo på bortebane (seier 3-2) og står nå med sju poeng på tre kamper. Så det har vært en bra start på sesongen så langt. Men det kreves hard jobbing og innsats i hver eneste kamp skal vi ta poeng. Dette har spillerne vært veldig flinke til. Ikke bare de som har startet kampene, men hele gruppen har bidratt. Alle pusher hverandre på hver eneste trening, og det er hard konkurranse om plassene på laget. Vi har et veldig sterkt samhold og et godt kollektiv i årets spillerstall.

I dag kommer Fram Larvik til stadion. Et lag som gjorde det bra sist år, både i serien og cupen.  Og har i år ambisjoner om å være med i toppen. Men her hjemme på Bryne stadion skal vi bestemme, uansett hvem vi møter!

Alle spillerne og vi rundt laget gleder oss veldig til en ny hjemmekamp, og skal ofre alt for hverandre for å ta tre nye poeng.

«En for alle-Alle for en»

Til slutt vil jeg ønske Fram Larvik velkommen til Bryne stadion.

Litt statistikk

• Byen eller landet? Byen
  • Naturgress eller kunstgress? Naturgress
  • Kaffe eller te? Kaffe

Dagens kampsponsor er Sørvest Betongsaging.

Svbs logo_bredde